پیام فرستادن
خانه اخبار

طبقه بندی و ویژگی های روتور موتور القایی

چت IM آنلاین در حال حاضر
نظرات مشتریان
من واقعاً از روشی که شما مردم مشکل را از طریق ارتباط ایمیلی حل می کنید قدردانی می کنم. خدمات خوب به مشتری و خیلی سریع

—— روهیت راج حسیجا

ما m/c را از شرکت دیگری در چین گرفته‌ایم، اما روش تعهدی برای حل مشکل با چنین اطلاعات دقیق تیم نید واقعاً قابل تقدیر است.

—— شرکت امپریال الکتریک

دستگاه سیم پیچ استاتور در شرایط عالی به دست من رسیده است. بسیار خوب کار می کند، از خرید بسیار راضی هستم

—— کاپیل آگاراول

NIDE با دقت بررسی کرد و به سرعت راه حل های مناسب تولید موتور را بر اساس نیازهای فنی من ارائه کرد

—— کو

شرکت اخبار
طبقه بندی و ویژگی های روتور موتور القایی
آخرین اخبار شرکت طبقه بندی و ویژگی های روتور موتور القایی

روتور همانطور که از نامش پیداست قسمتی دوار از یک ماشین الکتریکی است که در آن جریان توسط ترانسفورماتور از میدان مغناطیسی دوار القا می شود. روتور موتور القایی دو نوع است: روتور نوع زخم یا روتور نوع حلقه لغزشی و روتور قفس سنجابی.

 

(1) روتور نوع زخم یا روتور نوع حلقه لغزنده

این نوع روتور همچنین از فولاد سیلیکونی دانه نورد سرد چند لایه ساخته شده است تا تلفات جریان گردابی و تلفات هیسترزیس را کاهش دهد.سیم پیچ روتور به خوبی با شیب کوتاه توزیع می شود تا خروجی emf سینوسی داشته باشد.

عملکرد موتور القایی با تعداد نامساوی قطب استاتور و روتور امکان پذیر نیست و این نوع روتور به طور خودکار به تغییر تعدادی از قطب های استاتور پاسخ نمی دهد.بنابراین تعداد قطب های روتور باید برابر با تعداد قطب های استاتور باشد. اگر روتور با سیم پیچ های 3 فاز ارائه شود.سیم پیچ های روتور باید در اتصال ستاره ای وصل شوند، صرف نظر از اینکه سیم پیچ استاتور به صورت ستاره یا مثلث متصل است.

 

ویژگی های روتور نوع زخم یا روتور نوع حلقه لغزنده

تفاوت عمده بین روتور قفس سنجابی و روتور نوع زخمی وجود یک حلقه لغزنده در روتور نوع زخمی است از این رو به آن روتور حلقه لغزشی نیز می گویند.سه پایانه سیم پیچ های روتور متصل به ستاره بیرون آورده شده و از طریق حلقه لغزش به مقاومت های خارجی متصل می شوند.

 

حلقه های لغزنده از موادی با مقاومت بالا مانند برنز فسفر یا برنج ساخته شده اند.از کنتاکت های برس برای ایجاد اتصال سیم پیچ روتور با مدار خارجی استفاده می شود، برس ها از مواد کربن یا مس ساخته شده اند، اما کربن به دلیل خاصیت خود روان کنندگی ترجیح داده می شود.بنابراین تلفات اصطکاک با برس های کربنی کمتر است.

 

برای بهبود گشتاور راه اندازی، از مقاومت های خارجی استفاده می شود.این مقاومت خارجی همچنین جریان راه اندازی که توسط موتور در زمان راه اندازی کشیده می شود را محدود می کند.بنابراین ضریب قدرت بهبود می یابد.

 

(2) روتور قفس سنجاب

در این نوع روتور، سیم‌پیچ روتور از هادی‌هایی به شکل میله‌های مسی یا آلومینیومی که در شکاف‌های نیمه بسته یک هسته روتور چند لایه قرار گرفته‌اند، تشکیل شده است.برای تسهیل یک مسیر بسته در مدار روتور، هر دو طرف میله های روتور توسط حلقه های انتهایی اتصال کوتاه می شوند.

 

ویژگی های Squirrel Cage Rotor

این نوع روتور تعداد قطب مشخصی ندارد، اما همان تعداد قطب استاتور به طور خودکار از طریق القاء در روتور القا می شود.از این رو برای روتور قفس سنجاب. روتور قفس سنجاب دارای راکتانس نشتی بسیار کم است زیرا حاوی هر گونه سیم پیچی روی روتور است و منجر به گشتاور راه اندازی کم و حداکثر گشتاور در حال اجرا می شود.

 

همانطور که می دانیم برای افزایش مقدار گشتاور بیان شده باید مقدار مقاومت روتور را افزایش دهیم و برای افزایش آن باید یک مقاومت را به صورت سری با سیم پیچی روتور وارد کنیم، اما در مورد روتور قفس سنجابی نمی توانیم آن را به عنوان روتور وارد کنیم. میله ها توسط حلقه انتهایی از دو طرف اتصال کوتاه می شوند.بنابراین می توانیم بگوییم که روتور قفس سنجابی عملکرد خوبی دارد اما عملکرد شروع ضعیفی دارد.

 

معایب روتور قفس سنجابی

گشتاور شروع کم

جریان های راه اندازی بالا

ضریب قدرت ضعیف

اما ویژگی های شروع یک روتور قفس سنجاب را می توان تا حدی با اصلاح طراحی مدار بهبود بخشید.

 

میله های روتور اریب

یکی از اهداف کج کردن میلگردهای روتور افزایش مقدار مقاومت روتور است تا گشتاور راه اندازی بهبود یابد.می دانیم که مقاومت متناسب با طول است، بنابراین با انحراف میله های روتور طول میله ها افزایش می یابد، بنابراین مقاومت نیز افزایش می یابد و گشتاور نیز افزایش می یابد.

 

با مشاهده نکات فوق می توان نتیجه گرفت که به دلیل ارائه یک مقاومت اضافی، موتور القایی نوع روتور نوع پیچ یا روتور نوع حلقه لغزنده عملکرد بیان خوبی دارد اما عملکرد عملکرد ضعیفی دارد.

 

Nide خدمات کلید در دست و مشاوره فنی را برای فناوری تولید موتور ارائه می دهد و انواع موتورها را پوشش می دهد.ما می‌توانیم راه‌حل‌های متناسب و نوآورانه‌ای را برای برآورده کردن تمام الزامات کیفیت و تولید، با هدف آسان‌تر کردن تولید موتور، به‌دست آوریم.

 

 

 

میخانه زمان : 2020-11-20 11:42:56 >> لیست اخبار
اطلاعات تماس
NINGBO NIDE MECHANICAL EQUIPMENT CO.,LTD

تماس با شخص: Mr. Herbert

تلفن: 0086-15067409300

فکس: 00-86-057487295637

ارسال درخواست خود را به طور مستقیم به ما
ماشین سیم پیچ سوزن

ماشین سیم پیچ موتور الکتریکی، ماشین آلات سیم پیچ سیم پیچ برای استاتور BLDC

ماشین سیم پیچ موتور الکتریکی داخلی ویندر اتوماسیون بالا برای موتور بدون برس

تجهیزات سیم پیچی موتور الکتریکی 2 ایستگاهی برای استاتور موتور BLDC چند قطبی

دستگاه سیم پیچ سوزن آرمیچر BLDC برای موتور بدون برس با راندمان 120 دور در دقیقه

دستگاه سیم پیچ استاتور

دستگاه سیم پیچ استاتور موتور توپی چرخ اسکوتر برقی اتوماتیک

تجهیزات سیم پیچ سیم پیچ سیم پیچ استاتور بالانس تمام اتوماتیک برقی کارآمدتر

NIDE به طور خودکار سیم پیچ استاتور دستگاه سیم پیچ کم سر و صدا دو ایستگاه کاری

8 ایستگاه کاری ماشین سیم پیچ استاتور با راندمان بالا برای موتور تهویه مطبوع

دستگاه سیم پیچ اتوماتیک

ماشین سیم پیچ اتوماتیک کارآمد / ماشین درج سیم پیچ چهار ایستگاه کاری

دستگاه سیم پیچ استاتور دینام موتور خودرو تک ایستگاه کاری

ماشین سیم پیچ موتور چرخ دوچرخه برقی، ماشین سیم پیچ اتوماتیک با راندمان بالا

دستگاه سیم پیچ موتور پمپ بزرگ اتوماتیک

درخواست نقل قول
سیاست حفظ حریم خصوصی | چین خوب کیفیت ماشین سیم پیچ آرمیچر تامین کننده. © 2014 - 2024 armaturewindingmachine.com. All Rights Reserved.